Condes course planning - discussion forum
Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Kan ikke åbne LPT1

Posted by Rudolf Sørensen 
Kan ikke åbne LPT1
August 06, 2005 05:14PM
Hver gang jeg prøver at plotte den samme bane stopper plotteren ca. 2 poster henne i plotningen præcist samme sted. Condes melder også den samme fejl: "Condes plottemodul kan ikke åbne LPT1: som en fil.

Ved fejlsøgning på porten, melder computeren ingen fejl at finde!!!

Kan du forklare denne fejlmelding.

Med venlig hilsen

Rudolf Sørensen
OK Esbjerg
Re: Kan ikke åbne LPT1
August 06, 2005 07:15PM
Ifølge en IT-ekspert, at mente han at fejlen kunne ligger på udgangshastigheden, måske er den for høj, på min printerport (bærbar PC). Jeg prøvede derfor at installere Condes på en stationær maskine. Dette løste problemet!!!

Rudolf Sørensen
Finn Arildsen
Re: Kan ikke åbne LPT1
August 07, 2005 08:09AM
Hej Rudolf

Det er ikke altid let at få en plotter til at virke med en PC. En plotter er et forholdsvis "gammeldags" apparat. Det betyder, at der sommetider kan være problemer med at få plotteren til at forstå de elektriske signaler på kablet fra PC-en. I nogle tilfælde kan det lade sig gøre at omkonfigurere PC-en, så plotteren bedre kan kommunikere.

Der er en lille vejledning (på engelsk) i at undgå nogle af faldgruberne på Condes-hjemmesiden under "Important plotter information".

v.h.
Finn
Author:

Your Email:

Subject:

Attachments:
  • No file can be larger than 62.5 MB
  • 5 more file(s) can be attached to this message

Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
 **         **      **  ********    ******   **    ** 
 **    **   **  **  **  **     **  **    **  **   **  
 **    **   **  **  **  **     **  **        **  **   
 *********  **  **  **  **     **  **        **  **   
       **   **  **  **  **     **  **    **  **   **  
       **    ***  ***   ********    ******   **    ** 
This is a moderated forum. Your message will remain hidden until it has been approved by a moderator or administrator