Condes course planning - discussion forum
Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

"tilføj punkt"

"tilføj punkt"
March 27, 2010 12:49PM
Når jeg indsætter et punkt på en delstræksstreg for at tilføre stregen et knækpunkt (så stregen f.eks. kan føres hen til en tvungen overgang) kan jeg kun flytte punktet på den direktelinje mellem de to poster. Altså ikke til siden, og dermed ikke hen til den tvungne overgang!
Problemet optræder uanset om "Delstræksindstillinger" er sat til "Samme som de andre baner" eller "Specifik for denne bane"

Condes 8.2.4 og Windows XP SP3
Finn Arildsen
Re: "tilføj punkt"
March 30, 2010 09:18PM
Hej Henrik

Der er to situationer, hvor man ønsker at flytte et punkt på et delstræk:

1) Punktet afgrænser et segement, som er "skåret ud" for at undgå at dække detaljer på kortet. Her ønsker man typisk at punktet skal forblive på den rette linie mellem posterne.

2) Man ønsker at knække linien for at "undvige" forbudte områder el. lign.

For bedre at kunne understøtte punkt 1) er der i ver. 8.2.4 indført den ændring, at når man "trækker" i et punkt, så flyttes det ad den rette linie, det ligger på. Hvis man ønsker at flytte punktet væk fra denne linie, kan man trykke på Ctrl mens man trækker i punktet, så er det muligt at flytte det væk fra den rette linie.

Når man holder musen over et punkt, så burde der vises en forklarende tekst i en "tooltip" boble. Virker dette også hos dig?

v.h.
Finn
Hej Finn

Tak for det. Den detalje havde jeg overset. Det virker fint hos mig.

mvh

Henrik
Author:

Your Email:

Subject:

Attachments:
  • No file can be larger than 62.5 MB
  • 5 more file(s) can be attached to this message

Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
  **   **   **     **  **     **  **     **  **     ** 
   ** **    **     **  **     **  **     **  **     ** 
   ** **     **   **    **   **    **   **   **        
  **   **     ** **      ** **      ** **    **        
 **     **     ***        ***        ***     **        
This is a moderated forum. Your message will remain hidden until it has been approved by a moderator or administrator