Condes course planning - discussion forum
Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

tekst i postbeskrivelsesfelt

Posted by Asger Jensen 
tekst i postbeskrivelsesfelt
January 03, 2005 09:13PM
Jeg kan ikke få skrevet tekst i postbeskrivelsesfelterne. Når jeg klikker på knappen (3x5) kommer blot den tilhørende symbolboks frem - ikke et tekstredigeringsfelt, som vist i hjælpemenuen
Finn Arildsen
Re: tekst i postbeskrivelsesfelt
January 03, 2005 09:21PM
For at gøre dette svar lidt generelt, nævner jeg her fremgangsmåden for at få tekst ind i et postbeskrivelsesfelt:

1) Vælg først det felt, hvor teksten skal indsættes, og tryk derefter på (3x5) knappen.

2) Herefter bliver tekstredigeringsfeltet aktivt. Tekstredigeringsfeltet er det rektangel som findes til højre for (3x5) og (2/3) knapperne. Indtast den ønskede tekst i tekstredigeringsfeltet.

Hvis det ikke virker som beskrevet, vil jeg gerne, om du vil sende mig en mail med oplysninger om Condes-version, Windows-version og om muligt en kopi af den løbsfil, du arbejder med.

v.h.
Finn
Finn Arildsen
Re: tekst i postbeskrivelsesfelt
January 03, 2005 10:52PM
Yderligere information:

Der er i øjeblikket TO måder at lave et felt til et tekstfelt, når man har valgt det. Enten, som beskrevet ovenfor, kan man bruge (3x5) knappen i den "lille" værktøjslinie i toppen af Condes, eller man kan bruge "Tekst" menupunktet i højrekliksmenuen på feltet.

Begge metoder aktiverer tekst-indtastningsfeltet i den lille værktøjslinie i toppen af Condes (som beskrevet ovenfor).

Et tekstfelt kan slås til og fra. Klikker man på (3x5) knappen (eller bruger menuen) i et tekstfelt, gendanner man feltet som et symbolfelt.

Af interesse kan det måske også i denne forbindelse være, at man kan indtaste en længere tekst i et tekstfelt. Hvis man bruger tekstuelle postbeskrivelser for en bane, kan man formulere hele postbeskrivelsen ved at indtaste den i et tekstfelt.
Grendiger
February 03, 2006 06:47PM
Jeg mener tidligere at have set et postbeskrivelsessymbol for grendige - en ubrudt streg med krydser på. Hvorfor kan jeg ikke finde det?

Mvh. Søren
Anonymous User
Re: Grendiger
February 03, 2006 07:43PM
Hej Søren

Der kom nye symboler pr. 1. januar 2004. Ved den lejlighed blev der flyttet lidt rundt og ryddet op.

Jeg kan ikke lige huske hvordan grendige var i de gamle postbeskrivelser.

Nu er grendige en af mulighederne i en "lineær tæthed", en streg brudt af cirkler, symbol nr. 4.6.

Se på DOFs hjemmeside under Forbundet, Biblioteket, IOF Normer.

v.h.
Finn

Edited 1 time(s). Last edit at 02/03/2006 07:43PM by finn.
Author:

Your Email:

Subject:

Attachments:
  • No file can be larger than 62.5 MB
  • 5 more file(s) can be attached to this message

Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
 **        **  **  **  **    **  **  **  **  **     ** 
 **        **  **  **  **        **  **  **  **     ** 
 **        **  **  **  **        **  **  **  **        
 **        **  **  **  **    **  **  **  **  **        
 ********   ***  ***    ******    ***  ***   **        
This is a moderated forum. Your message will remain hidden until it has been approved by a moderator or administrator