Condes course planning - discussion forum
Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Problemer med BMP kort

Hej
Jeg kan ikke få Condes 8.1.13 til at til at åbne en BMP kortfil exporteret fra Kort og matrikkelstyrelsens Kort25. Det er en stor fil på 750 mb, men jeg har også prøvet at gemme den som jpeg fil på 12 mb med samme resultat.

Det pudsige er, at jeg for noget tid siden (i efteråret) ikke havde problemer med det. Jeg tror det var før jeg opdaterede til den nævnte version, men altså stadig Condes 8.

Hvis jeg prøver at åbne samme fil i Paint, er det ingen problemer med det, så jeg formoder ikke, at det er selve filen der fejler noget.

Er der nogen som kan hjælpe?

Nedenfor har jeg vedhæftet den fejlmeddelse jeg får.

---------------------------
Condes
Condes kan ikke åbne kort-filen: C:\Program Files\KMS\VisIT Plus 4.2\Export\6160_860.bmp. Enten eksisterer filen ikke, eller Windows tillader ikke Condes at åbne den.
OK
Re: Problemer med BMP kort
January 12, 2009 05:10PM
Hej Poul
Prøv at give filen et andet navn og gem den direkte på c:\
mvh. Hans-Åge
Finn Arildsen
Re: Problemer med BMP kort
January 12, 2009 05:20PM
Det er faktisk et ganske udmærket råd.

Men jeg kommer til at tænke på, at hvis du anvender på Windows Vista, så bør du nok gemme filerne i en mappe et andet sted end C:\ og C:\Program Files. Vista tillader normalt ikke, at man lægger filer under disse stier.

v.h.
Finn
Author:

Subject:

Attachments:
  • No file can be larger than 62.5 MB
  • 5 more file(s) can be attached to this message

Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
 **     **  ***   ***  **    **  **  **  **  **    ** 
 **     **  **** ****  **        **  **  **      **   
 **     **  ** *** **  **        **  **  **     **    
 **     **  **     **  **        **  **  **    **     
 **     **  **     **  **    **  **  **  **    **     
 ********   **     **   ******    ***  ***     **     
This is a moderated forum. Your message will remain hidden until it has been approved by a moderator or administrator