Condes course planning - discussion forum
Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Kortvend - samme post for alle baner?

Posted by Kristian Øllgaard 
Kristian Øllgaard
Kortvend - samme post for alle baner?
August 11, 2006 11:04AM
Hej..

Jeg sidder med et kort i A3-format, hvoraf en del baner kun bruger en del af kortet, så de printes ud i A4-format. Der er et par kryds på de lange svære baner (der er i A3-format), og overvejede derfor et kortvend ved en bestemt post. Som jeg ser det vil denne post være "kortvendspost" for ALLE baner, selv om det måske kun er på 1 eller 2 baner, jeg gerne vil have den til at være "kortvendspost". Er det sådan det er? I fald svaret er ja, må løsningen jo være først at printe alle baner ud, der ikke skal bruge kortvend - derefter omdefinere posten til at være "kortvendspost" og derefter skrive baner ud med kortvend (eller omvendt, naturligvis). Jeg tænkte, om man ved en bestemt post kunne angive på hvilke baner den skulle fungere som "kortvendspost"? Et forslag måske? Ville komme desto mere til sin ret, hvis forskellige baner havde forskellige "kortvendsposter".

mvh
Kristian, OK Gorm
Finn Arildsen
Re: Kortvend - samme post for alle baner?
August 11, 2006 08:39PM
Hej Kristian

Du bestemmer, når du printer, om en given bane skal deles i to dele. dvs kortskifteposten er i virkeligheden kun "vejledende" for hvor Condes vil dele banen.

Ved udskrift med menuen Udskriv / banelayout er der ud for hver bane med kortskiftepost en "plusbox" som du kan bruge til at vælge banedel. Vælger du selve banen får du udskriften uden kortskifte.

v.h.
Finn
Dét er smart! Jeg er helt med på ideen og funktionaliteten - jeg kan bare ikke få det til at virke. Uanset om jeg vælger "hele banen" eller part 1 og/eller part 2, får jeg det på to sider (både i preview mode og real print). Har jeg gjort noget forkert? Vil du se filen?

mvh
Kristian
finn arildsen
August 12, 2006 11:46PM
Jeg kan desværre aldrig garantere, at jeg ikke har lavet fejl i programmet. Imidlertid er jeg på ferie i denne uge og kan derfor ikke undersøge nærmere. Jeg kigger på det i den kommende uge, når jeg er hjemme igen.

v.h.
Finn
Finn Arildsen
August 15, 2006 11:02PM
Hej Kristian

Det viser sig, at jeg husker forkert med hensyn til funktionaliteten. Ved udskrift fra Udskriv / Baneforløb udskrives hver del for sig, når man vælger selve banen.

Denne funktionalitet vil jeg ændre i en kommende version, således at man ved at vælge selve banen får hele banen uden kortskifte, og ved at vælge en "part", får man den pågældende del af banen. Derved bringes virkemåden fra Udskriv / Baneforløb i overensstemmelse med virkemåden i Udskriv / Banepåtryk.

Hvis du udskriver direkte fra Banelayout-editoren får du hele banen uden kortskift (allerede i den nuværende version).

v.h.
Finn
Author:

Your Email:

Subject:

Attachments:
  • No file can be larger than 62.5 MB
  • 5 more file(s) can be attached to this message

Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
 **         **     **   ******   **      **  **    ** 
 **    **   **     **  **    **  **  **  **  ***   ** 
 **    **   **     **  **        **  **  **  ****  ** 
 **    **   **     **  **        **  **  **  ** ** ** 
       **      ***      ******    ***  ***   **    ** 
This is a moderated forum. Your message will remain hidden until it has been approved by a moderator or administrator