Condes course setting
Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Bruge start som gaflingspost

Posted by Asger Jensen 
Jeg vil lave en en mands stafet hvor start er et gaflingspunkt. Dette er muligt, men i postbeskrivelserne optræder der en markeret rute fra sidste post på gaflingerne til start. Kan dette fjernes.
Finn Arildsen
Re: Bruge start som gaflingspost
June 27, 2015 11:44PM
Baggrunden for markeringen af strækket som afmærket er denne:

Når man har et startpunkt lagt ind et sted på en bane, så angiver det "start på navigation", med andre ord - derfra hvor man begynder selv at orientere. Så det er naturligt, at der til sådan et startsted fører et afmærket stræk.

Så Condes vil automatisk lave dette stræk markeret. Det kan man desværre ikke - på kort sigt - konfigurere sig ud af. Jeg vil overveje, om der kan findes en løsning på længere sigt.

Dit tilfælde er lidt anderledes end normaltilfældet -- her er der tale om en "normal" post, som skal klippes, eller måske et "waypoint" som skal passeres. Kunne man ikke have en postcirkel på same sted som starttrekanten? Postcirklen ville under alle omstændigheder blive dækket af trekanten.

v.h.
Finn
Jeg tror ikke det er muligt hvis man vil anvende startpunktet som gaflingspost ?
Det fungerer med at anvende start som gafling og en underliggende post som kortskifte gafling. Herved fås to kort så løberen ikke får fornemmelse af gaflingerne. Har desuden anvendt forskellige valgmuligheder som : Vis kun mål på sidste del. (Mål er samme sted som start og gaflingspost) for at opnå et læsbart baneforløb. Det eneste jeg mangler er at kunne fravælge ubrugelige gaflinger. Jeg har spejlet og gaflet banen modsat over kortskifteposten, så gaflinger XX før kortskifte modsvares af YY efter, således at de varianter der gentager gaflingsnavn XX til YY er gyldige Eks. ABAB og BABA men ikke ABBA, men måske er der en enklere måde at gøre dette.
Author:

Your Email:

Subject:

Attachments:
  • No file can be larger than 2 MB
  • 5 more file(s) can be attached to this message

Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically. If the code is hard to read, then just try to guess it right. If you enter the wrong code, a new image is created and you get another chance to enter it right.
This is a moderated forum. Your message will remain hidden until it has been approved by a moderator or administrator