Condes course setting
Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

PDF fra Condes

PDF fra Condes
February 10, 2014 01:29PM
Hej Finn,

Jeg har forsøgt at PDF fra CONDES, så jeg kunne tage PDF filerne med på et USB stik til min farveprinter på arbejdet. Problemet er, at jeg - når jeg har eksporteret til PDF - kun får en del af kortet og banen med på PFD udgaven.

Jeg har også problemer med at ændre udskriftsområdet til at dække hele banen i CONDES. Jeg har måske 20 små blå "udskriftsområder" fordelt ud over kortet. Men jeg vil kun have et enkelt udskriftsområde på A4 størrelse.

Kan du hjælpe her?

hislen

jens jørgen hansen
Tisvilde Hegn OK
Re: PDF fra Condes
January 22, 2015 06:31PM
Hej Jens.

Jeg har også oplevet en enkelt uhensigtsmæssighed ved eksport til pdf fra Condes. Det gik fint med at eksportere banen fra condes, og få vist den på skærmen, men ved print (fra nogle printere) bliver den hvide baggrund sort på dele af kortet.

Jeg havde i forvejen en pdf-printer installeret. Den bruges sådan, at man vælger pdf-printeren i stedet for en fysisk printer, og 'udskriver' til en pdf-fil i stedet for til en fil.
Jeg bruger denne her, der kan downloades gratis, og fungerer fint til mit behov:

[www.bullzip.com]

Mvh

Jørgen Kirkeby
Finn Arildsen
Re: PDF fra Condes
January 22, 2015 06:42PM
Hej Jørgen

Problemet med de fleste PDF-printerdrivere er at man ikke kan bevare farverne på samme made som man kan ved direkte PDF-eksport.

Når man eksporterer direkte til PDF fra Condes, så bevares kortets farver uændrede (CMYK-værdierne (Cyan/Magenta/Gul/Sort) fra kortfilen kan overføres direkte): Printerdrivere kræver, at farveværdierne omsættes til RGB-farveværdier (Rød/Grøn/Blå). Det KAN give en mindre farveafvigelse. Enkelte printerdrivere (som fx. CutePDF) identificerer sig som en PostScript-printer, og for disse kan farveværdierne også bevares. Jeg er ikke klar over hvilken kategori BullZip hører til.

Så generelt vil jeg da anbefale at bruge Condes's PDF-eksport. Den har mange andre fordele, og der er en optimeret version på vej i den næste opdatering.

Når I oplever problemer som ovenfor nævnte, så må I meget gerne kontakte mig direkte (gerne med relevante filer, så jeg kan genskabe problemet) så vi kan få udryddet sådanne problemer.

venlig hilsen
Finn
Author:

Your Email:

Subject:

Attachments:
  • No file can be larger than 62.5 MB
  • 5 more file(s) can be attached to this message

Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically. If the code is hard to read, then just try to guess it right. If you enter the wrong code, a new image is created and you get another chance to enter it right.
This is a moderated forum. Your message will remain hidden until it has been approved by a moderator or administrator