Condes course setting
Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Maskeret område kommer på alle canvas, fejl?

Posted by Kim Find Andersen 
Jeg er meget glad for mulighederne med flere canvas men det undre mig at et maskeret område er knyttet til et gografisk område på tværs af canvas.
Er det meningen og i såfald hvorfor?

/Kim
Finn Arildsen
Re: Maskeret område kommer på alle canvas, fejl?
October 20, 2012 05:58PM
Hej Finn

Maskerede områder opfattes i Condes 9 som en del af "symbol-laget", altså forbudte områder, væskesymboler, tvungne overgange osv. Dette lag følger posterne, når man lænker til poster på et andet canvas. Man kan dog i Canvas / Poster slå lænkningen af symboler fra -- men dette gælder jo i så fald både maskerede områder og alle de andre symboler.

I Condes 9, som er på vej, "flyttes" maskerede områder over som en del af "grafik-laget", som mere knytter sig til kortet end til posterne. De enkelte elementer i grafiklaget gøres mere fleksible, så man - for hvert enkelt objekt - kan vælge, om dette objekt skal findes på alle baner eller bare på en enkelt bane. Jeg overvejer i øjeblikket hvordan håndteringen skal være mellem canvas-er.

Som sagt er arbejdet i gang med Condes 9, men jeg kan desværre ikke give en præcis dato for hvornår Condes 9 er klar.

venlig hilsen
Finn
Jeg Finn

Tak for hurtigt.
Jeg var ikke opmærksom på mulighederne under menu punktet:
Canvas - Poster
Men ved at fjærne hakket ved lænkede symboler opnår jeg det jeg gerne vil.
Til træning laver jeg tit flere mindre baner og printer dem ud på A5 kort i størrelse 1:7.500 Det går jeg på det første canvas.
Hvis jeg så vil gemme noget væk ved hjælp af maskerede områder, kan jeg nu gøre dette på canvas nr 2
Og endelig på canvas 3 kan jeg lave et udsætter kort i størrelse 1:10.000
Nu er alt samlet i samme fil og posterne er lænkede så evtuelle ændringer kommer på alle canvas.

Jeg synes det lyder spænnende med en ny version af condes.
Hvordan det ene og det andet skal linkes mellem kort og canvas har du sikkert et bedre overblik over end jeg.
Hvis man "bare" kan slå link til og fra evt. på hver enkelt element så kan alle kombinationer vel opfyldes.

Tak for et godt program og god arbejdslyst med næste version.

Mvh Kim
Author:

Your Email:

Subject:

Attachments:
  • No file can be larger than 62.5 MB
  • 5 more file(s) can be attached to this message

Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically. If the code is hard to read, then just try to guess it right. If you enter the wrong code, a new image is created and you get another chance to enter it right.
This is a moderated forum. Your message will remain hidden until it has been approved by a moderator or administrator