Condes course setting
Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Udskriftsvindue og bane flytter sig

Hej igen Finn

Nu har jeg lige et nyt spørgsmål.

Jeg har scannet nogle kort og gemt dem som bmp filer. Jeg henter dem ind i Condes normalt, og lægger en bane og definere et udskriftsområde. Når printet kommer ud, er både udskriftområde og bane rykket 2-3 cm nordpå i forhold til kortet....

Hvordan kan det være? og kan det evt. skyldes, at det er en helt ny-indstalleret printer?

Mvh
Troels
Søllerød OK
Finn Arildsen
Re: Udskriftsvindue og bane flytter sig
June 04, 2005 08:28PM
Hej Troels

Forstår jeg det rigtigt, at bane og udskriftsområde er forrykket i forhold til kortet?

Ser "Vis udskrift" rigtig ud -- eller er fejlen også her?

v.h.
Finn
Vis udskrift ser rigtig nok ud

-Troels
Finn Arildsen
June 05, 2005 07:58AM

OK, hvis Vis Udskrift ser rigtig ud, så er det sandsynligvis (men ikke 100%) printerdriveren, det er galt med. Det er bedst lige at prøve den samme udskrift på en anden printer.

Men du svarede ikke på mit første spørgsmål :-)

v.h.
Finn
Undskyld yawning smiley)

Ja det er rigtig forstået !

Kan jeg opdatere driveren?, eller gøre noget andet??? Æv æv.. har jo lige installeret printeren..

-Troels
Finn Arildsen
June 05, 2005 07:09PM
Jeg skal huske at spørge, om det er en postscript-printer?

Hvis du har mulighed for det, vil jeg gerne, om du kan prøve at lave nøjagtig den samme udskrift på en anden printer. Dette for at konstatere, om begge printere opfører sig ens.

Hvis udskrifter for begge printere udviser samme problem, kan det være, at der er en fejl i Condes, som udløses under særlige omstændigheder, og så vil jeg gerne, om du kan sende mig en kopi af løbsfilen og kortfilen.

Hvis udskriften for den anden printer er korrekt, så peger det i retning af printerdriveren.

v.h.
Finn

PS: Jeg flytter i disse dage, og jeg mister undervejs netforbindelsen i nogle dage, så hav tålmodighed, hvis min reaktionstid pludselig er lang.
Troels
June 05, 2005 10:40PM
Tak for svar.

Hvordan ved jeg om det er en postscript-printer? Det er en ny HP color laserjet 2550L.

Jeg skal på forbundets kontor imorgen, prøver at lave udskriften der.

Mvh
Troels
Troels
June 06, 2005 12:07PM
Hej igen

Udskriften på forbundets printes var om den skulle være..

-Troels
Finn Arildsen
June 10, 2005 01:03PM
Hej Troels

Undskyld ventetiden. Jeg har været af nettet pga flytning.

Jeg har selv en HP2550L printer. Den kan printe enten som HP PCL6 eller som PostScript. Jeg går ud fra, at du bruger HP PCL6-driveren - men det må du gerne be/afkræfte.

Vil du sende mig en kopi af løbsfilen og kortfilen, så kan jeg prøve at teste på min egen printer.

v.h.
Finn
Troels
June 14, 2005 11:56AM
Hej Finn

Det er helt ok.

Ja, jeg bruger HP PCL 6 driveren.

Sender dig filerne med det samme!

-Troels
Finn Arildsen
June 18, 2005 12:32PM

Hej Troels

For at gøre en lang historie kort:

Problemet opstår når man bruger et bitmap-kort. Men kun når man bruger en bitmap med 24-bit farver (måske også 16-bit) men ikke 8-bit farver.

Det opstår på HP2550L printeren. Der findes to drivere til denne printer. Problemet opstår, når man bruger HP PCL 6 driveren, men ikke når man bruger PS driveren.

Problemet synes at være begrænset til præcis denne printer - test på en række andre printere giver korrekt udskrift

Det er ikke sandsynligt, at vi kan få HP til at rette fejlen indenfor overskuelig fremtid. Men jeg kan lave nogle ændringer i Condes, således at fejlen kan omgås, så det vil jeg gøre, og disse ændringer vil komme med i version 7.5.1 i løbet af kort tid.

v.h.
Finn
Author:

Your Email:

Subject:

Attachments:
  • No file can be larger than 62.5 MB
  • 5 more file(s) can be attached to this message

Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically. If the code is hard to read, then just try to guess it right. If you enter the wrong code, a new image is created and you get another chance to enter it right.
This is a moderated forum. Your message will remain hidden until it has been approved by a moderator or administrator