Condes course setting
Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Stafet - turgafling

Posted by Niels 
Stafet - turgafling
July 20, 2010 04:07PM
Hej Finn.

Efter den seneste opdatering af Condes har jeg fået et problem i at lave stafet med særligt forløb på fx 3. turen.
Når jeg i det åbne vindue vælger turgafling og prøver at trække 1. og 2. turen sammen, så melder musemarkøren bare et "p-forbudt" skilt og jeg kan ikke flytte tallet.
Kan du hjælpe mig - i tidligere versioner gik det helt fint.

mmvh Niels, Skive AMOK
Finn Arildsen
Re: Stafet - turgafling
July 20, 2010 04:50PM
Hej Niels

I den seneste version er indført en begrænsning, så man ikke kan "trække" ALLE turene over på een gren. Det giver ikke rigtig mening at have færre end 2 grene i en gafling.

Jeg har ikke kunnet genskabe et problem, hvor man i en gafling med 3 grene ikke kan trække 2. tur over til 1. tur, men jeg kan jo i sagens natur ikke afvise at jeg har lavet fejl, så hvis du kunne give mig alle detaljer om gaflingen og/eller sende mig en kopi af den aktuelle løbsfil, så kan jeg helt sikkert finde ud af hvad der sker.

v.h.
Finn
July 21, 2010 12:25PM
Hej Finn.
Har her vedhæftet en fil med en bane i. Jeg kan stadig ikke fytte 2 tur hen under 1 og dermed gafle de to første og lade den 3. tur være ugaflet fx.
Håber du kan finde ud af hvor jeg evt. fejler:-)
Mmvh Niels
Finn Arildsen
July 21, 2010 01:38PM
Hej Niels

Jeg kan godt flytte 2. tur over i samme gren som 1. tur i dit test-løb. Jeg skal ramme "oveni" 1-tallet -- det nytter ikke at ramme "nedenunder" 1-tallet. Kan det være dette, som driller? I givet fald vil jeg prøve at ændre i en fremtidig version så man kan ramme et hvilket som helst sted i den relevante kolonne.

v.h.
Finn
July 21, 2010 04:24PM
Hej Finn.
Det virker når man bare rammer oveni - mener dog stadig det er lidt misvisende med det der "P-forbudt" når man trykker på 2 tallet for at flytte det.
mmvh Niels
Finn Arildsen
July 21, 2010 06:06PM
Hej Niels!
Egentlig betyder "P-forbudt"-skiltet, at man ikke kan "parkere" turen i det pågældende felt, men du har naturligvis ret i, at man godt må lade turen forblive i den gren, hvor den allerede er, så det er misvisende med "P-forbudt" skiltet dér. Jeg vil prøve om jeg kan fjerne det.

v.h.
Finn
Author:

Your Email:

Subject:

Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically. If the code is hard to read, then just try to guess it right. If you enter the wrong code, a new image is created and you get another chance to enter it right.
This is a moderated forum. Your message will remain hidden until it has been approved by a moderator or administrator