Condes course setting
Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

kontrolnumre ved posterne

Hej Finn

Jeg sidder her og nørder - som så mange gange før - med condes.
Og jeg kan ikke få sat kontrolnumre ved siden af posten, eks. 1-31.
Der står at denne funktion kun kan aktiveres ved et nyt løb(ligesom cirkelstørrelser osv).

Det er dog meget besværligt, når man som jeg har lagt forbudte områder, nye indhegninger, alle poster og baner ind. Er der ikke et Trick??? og hvorfor egentligt, er man bange for at der bliver udskrevet to versioner af samme bane? Husk at bane kontrollen jo stadig skal kontrollere dette.

Og så har jeg prøvet med start-mål og 1 post på et nyt løb. Og der kunne jeg ej heller få det til at virke. Hmm Måske skal jeg en tur i skoven nu!

Ellers funger det jo fint.

O-hilsen
Kristian
Finn Arildsen
Re: kontrolnumre ved posterne
May 08, 2005 10:53PM
Hej Kristian

Der er to steder man kan ændre indstillinger for banepåtryk (dimensioner af cirkler, farver, skrifttyper, format af kontrolnumre, mv).

Man kan lave standardindstillinger, som gælder for computeren, og som bruges som standard, når der oprettes et nyt løb.

Og man kan ændre indstillingerne, som gælder for et enkelt løb.

Standardindstillingerne ændres ved at bruge menuen Filer - Fælles indstillinger.

Løbets indstillinger ændres ved at bruge menuen Banepåtryk - Indstillinger (eller højrekliksmenuen Banelayout-egenskaber).

Hvad enten man ændrer standardindstillinger, eller man ændrer indstillinger for et enkelt løb, så findes der et faneblad, som hedder Banepåtryk.
På dette faneblad er der et felt, som hedder Postnummer-format. I dette felt kan man vælge mellem forskellige formater, heriblandt et, som viser postnummeret efterfulgt af kontrolnummeret, sådan som du ønsker det.

Denne indstilling kan ændres når som helst i arbejdet med et løb, men vær opmærksom på, at ændring af standardindstillingerne IKKE ændrer ved allerede oprettede løb. For disse er man nødt til at ændre indstillingerne for selve løbet.

Jeg er ikke sikker på, jeg forstår, hvad du mener, det du skriver om forbudte områder og indhegninger m.v. Kan du forklare dette lidt?

v.h.
Finn
Kristian Kærsgaard
Re: kontrolnumre ved posterne
May 11, 2005 11:32AM
Min fejl, jeg havde ikke set at der var forskel på de to steder at lave indstillinger på. Jeg har så bare altid brugt den der handlede om fremtidige løb.

Jeg fik lavet det jeg skulle og fungede endnu engang godt.

Tak for det

Kristian
Author:

Your Email:

Subject:

Attachments:
  • No file can be larger than 62.5 MB
  • 5 more file(s) can be attached to this message

Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically. If the code is hard to read, then just try to guess it right. If you enter the wrong code, a new image is created and you get another chance to enter it right.
This is a moderated forum. Your message will remain hidden until it has been approved by a moderator or administrator