Condes course setting
Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Reklamer og logo

Posted by Mogens Hansen 
Reklamer og logo
April 11, 2005 11:24AM
Hej Finn!

Vi er mange der printer kort med baner til diverse løb. Når det sker gennem OCAD kan vi godt få printet logo og reklamer med på kortet ved at scanne objekterne ind og lægge dem som åbne "Template" så de bliver printet med. Der er bare det problem når OCAD filen læses over i Condes kommer disse objekter selvfølgelig ikke med. Det er meget besværligt og til tider umuligt at tegne et logo eller en reklame i OCAD og vi vil gerne have det med på kortet, når der printes kort og baner gennem Condes. Vi er mange der håber at der er en genvej. Der kan selvfølgelig fremstilles en kortfil i Bitmap hvor logo og reklame er sat ind, men er det den eneste måde at gøre det på og det fylder meget og er langsomt?

Med O-hilsen
Mogens Hansen
OK Skærmen

Finn Arildsen
Re: Reklamer og logo
April 11, 2005 11:58AM
Hej Mogens

Mange tak for din feedback.

Jeg er opmærksom på ønsket - og jeg har længe gerne villet indføre denne funktionalitet.

I øjeblikket arbejder jeg hårdt på Condes 8, som får en masse ny funktionalitet -- jeg håber, at jeg får håndtering af bitmap-overlays i banepåtrykket med forholdsvis tidligt i overgangsprocessen, men jeg tør ikke give nogen tidsfrister.

v.h.
Finn
Hej Finn!

Vi skrev sammen om det samme emne i 2003 - og nu i 2006 må vi stadigt færdiggøre løbskort vha. Microsoft Word e. lign., når de skal kombineres med billeder. Dette gælder bl.a. 13 Børnekarruselløb hver år her i Nordsjælland.

Så jeg glæder mig til version 8
- skal selv "først" bruge den lige efter sommerferien :-)

God arbejdlyst!
Gunner Sie, OK Øst

Anonymous User
Re: Reklamer og logo
April 08, 2006 12:10AM
Hej Gunner

Jeg er helt på det rene med behovet. Men tak alligevel fordi du gør opmærksom på det.

Der er stadig en del arbejde at gøre med version 8. Jeg arbejder en del med det. Det koster imidlertid ufattelig mange timer. I øjeblikket arbejder jeg på forbedringer af stafet-funktionen. Det er vist desværre tvivlsomt, om jeg når at få bitmap-overlay-funktionen færdig til sommer.

v.h.
Finn
Hej Finn

Jeg håber snart at det bliver muligt at gemme printeren og indstillinger for den i programmet, det er ret frustrende at man skal huske hver gang man åbner programmet at skal finde frem til den rigtige printer, man har jo normalt ikke farveprinteren som default printer, den skal man huske at vælge hver gang man starter condes op, og har man lagt udskriften ned skal den også vendes, hvis normalprinteren er på højkant.
kunne det ikke bare gøres via en afkrydsningsboks om vil have det eller ikke i de generale opsætninger, så kan man selv vælge.

Mogens Jørgensen
Søllerød OK
Author:

Your Email:

Subject:

Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically. If the code is hard to read, then just try to guess it right. If you enter the wrong code, a new image is created and you get another chance to enter it right.
This is a moderated forum. Your message will remain hidden until it has been approved by a moderator or administrator