Condes course setting
Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Markering af vindfælder o.lign

Posted by Jørgen Skaarup 
Hej Finn

Tak for dit gode program Condes. Vi er mange der synes banelægning og især banepåtykning er blevet nemmere !

Jeg har til SM i Gribskov brug for at markere områder med vindfælder. Der er altså tale om midlertidige ændringer, som skoven løbende vil rydde op i.

Min idé er, at der i Condes blev mulighed for at vælge en skravering, der ikke er helt magen til forbudt område.

Med venlig hilsen

Jørgen Skaarup
Ballerup OK
Finn Arildsen
Re: Markering af vindfælder o.lign
March 20, 2005 10:32PM
Hej Jørgen

Tak for de pæne ord - det er altid rart, når andre finder ens frembringelser anvendelige.

Mht. vindfælder, så bruges det af og til at lave dobbeltskravering, svarende til farligt område.

Et forbudt område i Condes kan gøres "farligt" - med dobbeltskravering - ved at dobbeltklikke på området, og sætte flueben ved "farligt område" i den dialog-box, som åbner.

Er dette anvendeligt til formålet, eller er der behov for en helt tredie form for skravering?

v.h.
Finn

Hej Finn

Jeg tror såmænd dit forslag er tilstrækkeligt.

Vindfælder kan jo også i princippet være farlige områder

Tak for hjælpen !

MVH

Jørgen Skaarup
Kan du give mig en forklaring på hvad vindfælder er - og hvor ordet findes forklaret?
Mvh. Mogens Holm
Finn Arildsen
Re: Markering af vindfælder o.lign
April 03, 2005 01:23PM
Hej Mogens,

Uha, en officiel definition på begrebet "en vindfælde" er jeg vist ikke den rigtige til at give, men normalt bruges udtrykket om træer, der er væltet i stormvejr, med andre ord fældet af vinden.

Et vindfældet område er, hvor træerne helt eller delvist er væltet, og hvor det kan være farligt at færdes, fordi stammer og grene ligger ustabilt, så de kan risikere at flytte sig og ramme en løber, som skulle have forvildet sig ind i området.

v.h.
Finn
Author:

Your Email:

Subject:

Attachments:
  • No file can be larger than 62.5 MB
  • 5 more file(s) can be attached to this message

Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically. If the code is hard to read, then just try to guess it right. If you enter the wrong code, a new image is created and you get another chance to enter it right.
This is a moderated forum. Your message will remain hidden until it has been approved by a moderator or administrator