Condes course setting
Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

forskydning af baner

Hej Finn

Jeg har lavet nogle baner på den bærbare PC og har så efterfølgende kopieret kort og baner til en stationær PC.
Problemet opstår her, idet hele banerne forskydes i forhold til kortet eller omvendt.

Hvad gør jeg forkert?

mvh
Finn

Finn Arildsen
Re: forskydning af baner
June 06, 2004 04:13PM
Hej Finn

Umiddelbart lyder den mest sandsynlige årsag at det er en anden kortfil, med samme navn, løbet bruger på den stationære PC.

Når et løb i Condes skal åbne kortfilen, søger det først efter en filnavnet i den mappe, som stien i løbet peger på. Hvis den ikke finder kortfilen dér, så søger den dernæst i den standardmappe for kortfiler, som er angivet i Filer / Fælles indstillinger / Program-indstillinger.

Når du kopierer kortfilen over, så bør du sikre dig, at du kopierer den over i en mappe, hvor Condes kan finde den, dvs. enten præcis den sti, som den lå på på den bærbare, eller i standardmappen for kortfiler. Hvis du kopierer den et andet sted hen, fx. der hvor du lægger løbsfilen, og du samtidig har en anden kortil med samme navn i standardmappen for kortfiler, så vil Condes nemlig finde den forkerte fil - den i standardmappen.

Dette er mit bedste gæt, men hvis det ikke holder stik, regner jeg med, at du vender tilbage.

v.h.
Finn
Hej Finn

Jeg har stadigvæk problemer med forskydning af banen(uanset bærbar eller stationær PC).
Det sker når jeg skal indlæse kortfilen via - Banepåtryk, Indstillinger, Kortfil.

Åbner jeg derimod Condes via skrivebordet, får jeg baner og kortfil frem samtidig..uden baneforskydning/kortforskydning??

Hvis du ikke umiddelbart har nogen forklaring på mit problem, ved jeg ikke om du har mulighed for at ringe til mig på 40808460 for yderligere uddybning af problemet.

mvh
Finn
Finn Arildsen
Re: forskydning af baner
July 12, 2004 08:51PM

Efter opklarende samtale via telefonen viser det sig, at dimensionerne i kortfilen er en smule unøjagtige, hvorfor kortet vises en lille smule krympet*) i forhold til hvad det skulle være.

Dimensionerne korrigeres, når kortfilen indlæses påny, sådan som du beskriver, og derfor vises kortet herefter i korrekt størrelse.

Jeg har ikke nogen god forklaring på, hvornår og hvordan kortfil-dimensionerne kan være gået galt. Men jeg vil lægge ind i fremtidige versioner, at dimensionerne checkes hver gang kortet åbnes, så dette drilagtige fænomen ikke gentager sig.

v.h.
Finn

*) Egentlig vises kortet krympet ad x-aksen (bredde 432 mm mod korrekt 445 mm), men strukket ad y-aksen (højde 347 mm mod korrekt 334 mm).

Author:

Your Email:

Subject:

Attachments:
  • No file can be larger than 62.5 MB
  • 5 more file(s) can be attached to this message

Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically. If the code is hard to read, then just try to guess it right. If you enter the wrong code, a new image is created and you get another chance to enter it right.
This is a moderated forum. Your message will remain hidden until it has been approved by a moderator or administrator