Condes course setting
Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Pænere udskrifter på laserprinter

Når kort udskrives på mine farveprintere, bliver den gule farve for mørk og den gør det sværere at se banepåtrykket. Det kan løses ved at eksportere banen med menuen

Eksporter > Eksporter baner som bitmap > vælg filtype og skalering > Eksporter

Læg mærke til at man ikke kan bruge skaleringen 1:1000 - 1:2500 (i hvert fald ikke til kortfiler i 1:10.000).

Den eksporterede kortfil kan nu tilklippes og farvejusteres i grafikprogram. - Jeg eksporterer som TIF-fil og ændrer i Photoshop farvemætningen for gul til minus50%, Gul lightness til minus 50%, og Magenta farvemætning til +50%. Det giver kort som er lidt blege i det gule, men med tydeligt baneforløb.

Jeg har selv stor glæde af eksportere banerne i 1:5.000 i forbindelse med postudlægning. Så ser man kortdetaljerne tydeligere.
Author:

Subject:

Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically. If the code is hard to read, then just try to guess it right. If you enter the wrong code, a new image is created and you get another chance to enter it right.
This is a moderated forum. Your message will remain hidden until it has been approved by a moderator or administrator