Condes course setting
Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Dele en bane i to.

Posted by Per Filskov 
Dele en bane i to.
March 03, 2004 07:49PM
Hej Finn (og forumet !)

Jeg har forgæves forsøgt at finde ud af, hvordan man evt. kan dele en bane i to. Det er aktuelt i en lille skov (Hesbjerg) hvor jeg er banekontrollant, og hvor jeg har anbefalet at der anvendes to kort på bane 1, da banebilledet ellers bliver for indviklet.

Mit første løsningsforsøg var at oprette to baner med benævnelsen Bane 1 - 1. del og Bane 1 - 2. del. Mit problem er så, at jeg ikke kan finde ud af slå den automatiske postnummerering fra, så 2. del ikke kommer til at starte med post nummer 1.

Hvordan håndterer man den situation i Condes ?

o-hilsen

Per Filskov
Finn Arildsen
Re: Dele en bane i to.
March 03, 2004 08:13PM
Hej Per

Du kan lave kortskifte på flere måder

1) ved at "udnævne" en kortskiftepost. Det gør du i det vindue, hvor du også beskriver posten med symboler. Du skal ændre postens type til "post med kortskifte"

2) Ved at indsætte et startpunkt i rækken af poster -- dvs. lav et startpunkt og indsæt det som en hvilken som helst anden post på banen.

Når du har kortskifte vil alle udskriftsmulighederne i menuen "udskriv" give dig mulighed for at vælge enten "part 1" og/eller "part 2" for hver bane, hvor kortskiftet forekommer. Ud for banens navn er der en lille "+" box - hvis du klikker på den, kommer part 1 og part 2 frem.

I Banelayout-editoren (dvs. når du har kortet fremme på skærmen) vil det ikke umiddelbart fremgå, at der er kortskifte. Hvis du udskriver herfra vil hele banen blive udskrevet.

v.h.
Finn
May 15, 2005 05:55PM
Jeg er også ved at lave en bane med kortskifte. Problemet er at skoven er så lille at den er trykt 2 steder på samme kort. Altså jeg skal lave et mål midt på banen, og så starte banen et andet sted på kortet. Jeg har prøvet at lave en "post med kortskifte", men når jeg så vil lave den samme post på kortet nedunder, viser den bare en rød streg på tværs af kortet. Håber du kan hjælpe...

Mvh.
Tobias
Finn Arildsen
May 16, 2005 11:17PM

I dette tilfælde er det nok simplest blot at indsætte en startpost i banen på det relevante sted.

Dvs. hvis det er post 10, som er "overgangspost" mellem de to kortdele, opretter du et startsted (fx. S10) hvor post 10 er på del 2 af kortet. Dette startsted kan indsættes på banen på samme måde som en post, og det skal således sættes ind mellem post 10 og post 11.

v.h.
Finn
Author:

Your Email:

Subject:

Attachments:
  • No file can be larger than 62.5 MB
  • 5 more file(s) can be attached to this message

Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically. If the code is hard to read, then just try to guess it right. If you enter the wrong code, a new image is created and you get another chance to enter it right.
This is a moderated forum. Your message will remain hidden until it has been approved by a moderator or administrator