Condes course setting
Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Gaflinger i Condes 8

Posted by Kristian Øllgaard 
Hej Finn..

Jeg prøver at anvende de nye stafetfunktionaliteter i Condes 8. De synes generelt meget forbedrede ift tidligere.

Jeg skal bruge 3 "legs" - to lange og en kort. På de lange er der en ekstra sløjfe, hvorpå der ligger en "to-post"-gafling til de to lange "legs".

Imidlertid støder jeg ind i et lille problem, når jeg prøver at "låse" den korte bane til f.eks. 3 tur. Hvis gafling 2 er afstikkeren for de lange ture, låser den godt nok den korte gafling fast til 3. tur, men samtidig låser den gaflingerne på de lange ture fast til at alle på første tur har den samme post, og alle på 2. tur har den samme post. Og det var jo netop dét der ikke var meningen..

Bruger jeg den nye funktionalitet forkert? Og i givet fald - kan du guide mig væk fra vildsporet? (Håber spørgsmålet er til at forstå!)

mvh
Kristian
Finn Arildsen
Re: Gaflinger i Condes 8
April 24, 2007 06:54PM
Hej Kristian

En gafling, hvor du låser turene, VIL låse på alle grene. For at opnå det, du ønsker, skal du låse den korte gren (A) til tur 3, som du allerede har gjort, og gren (cool smiley til tur 1 og 2. På gren (cool smiley indsætter du så en ny gafling, som vil have to grene, og her er grenene ikke bundet til en bestemt tur.

Håber, det giver mening. Ellers er du velkommen til at kontakte mig igen.

v.h.
Finn
Hej igen, Finn..

Jeg tror jeg ved, hvad du mener, jeg kan bare ikke finde ud af at gøre det i praksis. Jeg sender lige filen med. Kunne jeg få dig til at gøre det på Bane 1, så jeg kan se, hvordan det ser ud, når det er gjort korrekt? De lange ture går nordpå efter posten der kommer lige efter første gafling. Den korte tur vil jeg så låse til en bestemt tur, f.eks. 3. tur, mens posterne 74/75 allernordligst skal være gaflingsposter for de lange ture. Men jeg kan bare ikke finde ud af det.

mvh
Kristian

Edited 1 time(s). Last edit at 04/24/2007 10:40PM by finn.
Author:

Your Email:

Subject:

Attachments:
  • No file can be larger than 62.5 MB
  • 5 more file(s) can be attached to this message

Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically. If the code is hard to read, then just try to guess it right. If you enter the wrong code, a new image is created and you get another chance to enter it right.
This is a moderated forum. Your message will remain hidden until it has been approved by a moderator or administrator