Condes course setting
Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Kort vend

Posted by Birger Jønsson 
This forum is currently read only. You can not log in or make any changes. This is a temporary situation.
Kort vend
July 23, 2006 05:06PM
Jeg har to spørgsmål vedr kortvendt/forskydning.
1. Kortet er A3, men delt op i to under/over hinanden, banen starter på den enne halvdel og går over på den anden halvdel og igen tilbage på den del hvor banen startede.
2. Banen er på to kort og der skal vær kortvend to gange, over på det andet kort og tilbage på kortet, hvor man startede,
Skal bruges til DM-Ultralang 24. september.
Forslag til løsning ønskes, således de passer med såvel baneforløb som postbeskrivelser.

Med venlig hilsen
Birger Jønsson
Sønderborg
Orienterings Klub
Finn Arildsen
Re: Kort vend
July 23, 2006 06:22PM
Hej Birger

Der har tidligere i dette forum været diskuteret hvordan man laver kortskifte fra eet kort til et andet kort, dvs. de to kort er ikke ens. Måske er der inspiration at hente fra disse diskussioner.

Din situation er nogenlunde den samme, blot er de to kort trykt på samme ark.

Løsningen er lidt kompliceret. Du skal oprette to baner i Condes, een til hver del af kortet. Muligvis i hver sin løbsfil, afhængig af om du skal have den samme post vist på begge kort.

Hver af disse to baner laves med kortskifte på den passende post. På anden del af banen laves et antal "dummy" poster før kortskifteposten, så postnummereringen kommer til at stemme.

I næste version af Condes, som jeg arbejder på, vil det være muligt at have flere kort i samme løb, og baner, som passerer fra eet kort til et andet. Denne version har jeg arbejdet på et stykke tid, dog forsinket lige nu bla. af et VM-arrangement.

v.h.
Finn